Ashwagandha – spoznejte efektivní ajurvédský doplněk proti stresu, úzkosti a depresím.

 ASHWAGANDHA - AŠVAGANDA (Withania somnifera)

ashwaganda

Tato zázračná bylina pochází ze sušších oblastí Indie, Pákistánu, Srí Lanky a některých částí Afriky a využívá dlouhá léta, zejména v tradiční medicíně. Lidé využívají kořeny a oranžovo-červené plody k léčebným účelům. Přečtěte si, jaké účinky má rostlina na váš organizmus, benefity a způsoby užívání.

Ashwagandha, známá také jako indický ženšen nebo zimní třešeň, může pomoci snížit stres a podpořit rovnováhu ve vašem těle. Tisíce let se bylina používá v ájurvédské medicíně, kde se považuje za Rasajánu. To znamená, že pomáhá udržovat psychické i fyzické mládí.

Na základě určitých důkazů může mít neuroprotektivní a protizánětlivé účinky. Vzhledem k faktu, že zánět je základem pro mnohé zdravotní stavy, jeho snížení napomáhá tělu při léčbě. Ashwagandhu lidé používají při léčebných způsobech, kdy se zpracovávají různé části byliny – listy, semena nebo plody až na prášek.

ZDRAVOTNÍ BENEFITY A ÚČINKY ASHWAGANDHY

Tato adaptogenní bylina může pomoci vašemu tělu různými způsoby.

*Adaptogeny jsou rostliny, které podporují fyziologickou reakci vašeho těla na stres a jsou spojovány s nižšími hladinami stresu a lepším spánkem.

  • Při studiích zkoumajících prospěšnost indického ženšenu se ukázalo, že podporuje udržování zdravé hladiny kortizolu. Ten je známý jako stresový hormon, který pomáhá mobilizovat tělo v nebezpečných situacích. V dnešní stresující době plné finančního tlaku a negativních zpráv se pravidelně aktivuje stresová reakce kortizolu, která ovlivňuje nervový systém. Vzhledem k návaznosti stresu s dalšími chorobami, udržovat se v psychické pohodě znamená kladný vliv na celkové fungování těla.

  • Ashwagandha pomáhá díky svým antioxidačním účinkům chránit nervové buňky před poškozením volnými radikály, což dále přispívá ke zlepšení mozku a paměti.

  • Různé výzkumy naznačují výrazné pokroky ve výkonnosti úkolů a rozsahu udržení pozornosti. Při delším a pravidelném užívání ukázala studie zahrnující 50 dospělých podporu koncentrace a mozkové aktivity.

  • Ashwagandha se ukázala jako efektivní podpora zdravého spánku. Kvalitní spánkový režim představuje důležitý faktor zdravého života.

  • Efektivní využití rostliny se projevuje i posílením fungování imunitního systému. Silná imunita vám pomůže přirozeně bojovat s dalšími chorobami. Pod tlakem stresu je lidský organismus oslaben nejen po psychické, ale i fyzické stránce. Posílit jej proto můžete pravidelnou dávkou této tradiční bylinky.

Užívání ashwagandhy vám ve zkratce pomůže:

  • Snížit hladinu stresového hormonu

  • Proti úzkosti

  • Podpořit mozkové funkce a paměť

  • Zvýšit kvalitu spánku

  • Podpořit imunitní systém

JAK POUŽÍVAT ASHWAGANDHU?

S čím dál větším počtem lidí, kteří se obracejí na přírodní medicínu, ashwagandha roste na popularitě pro její vlastnosti podporující zdraví.

Nejjednodušší způsob užívání je pomocí doplňků. Dávkování Ashwagandy záleží na konkrétním stavu, který chcete zlepšit a obsahu extraktu z rostliny v produktu. Různé výzkumy naznačují užívání, že denní dávka 250 – 600 mg má prokazatelné účinky na snížení stresu.

Ať už vyzkoušíte kapsle, prášek nebo tekutý extrakt, nejlépe je poradit se se zdravotnickým pracovníkem, případně se orientovat podle dávkování uvedeného na obalu.

Ashwagandha může interagovat s jinými léky, a proto si před přidáním doplňku do vaší stravy promluvte se svým lékařem. Konzultace s lékařem jsou potřebné i v případě těhotenství a kojení. Možný je také výskyt alergických reakcí. Při konzumaci vysokých dávek přesahujících množství uvedené na obalu, mohou nastat žaludeční potíže.

KDY UŽÍVAT ASHWAGANDU

Užívání ráno

Ashwagandhu můžete brát jako pravidelnou rutinu doplňků stravy a vitamínů pro pozitivní účinky na všeobecné zdraví a fungování organismu.

Vzhledem k tomu, že užívání tohoto doplňku na prázdný žaludek může vést u některých lidí k mírnému žaludečnímu nepohodlí, můžete si dát ashwagandhu po snídani.

Užívání večer

Pokud se snažíte zlepšit kvalitu vašeho spánku, zvolte užívání večer, kdy vám pomůže relaxovat. Pro lidi, kteří pociťují žaludeční potíže při požití ashwagandhy na lačno, je večerní užívání lepší volbou.

info


Přečtěte si více k tématu: AJURVÉDA

 

PODÍVEJTE SA NA NAŠI NABÍDKU ASHWAGANDHY

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení