10 typů na maličkosti, kterými dokážeme vykouzlit lepší den sobě i druhým a postarat se tak o duševné zdraví

meditacia

I vy znáte ten pocit, když se vám v životě přihodí úplná maličkost a den se zdá být odrazu mnohem slunečnější a veselejší? Jsou to drobnosti, které dokáží velké věci. Jsou to maličkosti, ve kterých se skrývá velká síla a energie. Jedním z krásných uvědomění je to, že my jsme zodpovědní za maličkosti, které nás udělají šťastnějšími, a zároveň dokážeme jimi zlepšit den i druhým lidem.

Jsou dny, kdy jsou v našem světě zataženo mračna, je deštivo, zuří sychravý vítr nebo se schyluje k pořádné bouřce .... Každý den nemůže být duha a to je naprosto v pořádku. Avšak v každém z nás se skrývá potenciál přitáhnout si i během těchto dní do života sluníčko. A někdy k tomu stačí skutečně jen nějaká maličkost. Někde na internetu se jednou objevil citát, tvořily ho tato slova: "když jsem na dně, hledám perly." Každodenní maličkosti, které dokážou naše občas tmavé chvilky (dno) obohatit o upřímnou radost, jsou perlami. A věřte, či ne, ale vždy jsou tu pro nás a my je vždy můžeme rozdávat druhým.

Že o takových maličkostech nevíte? Hloupost. Zastavte se chvilku, vezměte do ruky tužku a zkuste se na pár minut zamyslet nad tím, jaká drobnost by vám vykouzlila úsměv na tváři nebo co můžete právě teď udělat pro někoho druhého, aby měl lepší náladu. Dříve, než se pustíte do čtení seznamu našich tipů, které jsme sepsali, vyzkoušejte si vytvořit ten svůj. Nebo klidně nejdříve načerpejte inspiraci tipy v našem článku:

Jak můžete podpořit své duševní zdraví

1. Vytvořte si seznam věcí, za které jste vděční

Světoznámý fenomén zvaný také jako gratitude list (seznam) si získal přízeň mnohých srdcí, a to víc než oprávněně. Každý den má každý z nás množství důvod, za což být vděčným člověkem. Bylo by přece velkou chybou se neustále zaměřovat na to všechno, co nemáme a porovnávat se s druhými, když můžeme všechnu tuto energii vložit do vděčnosti za to všechno, co nám život dává a za lidi, které kolem sebe máme.

"Přistupovat ke všemu s vděčností je ten nejvyšší projev jógy." - Yogi Bhajan

Seznam vděčnosti má neuvěřitelně velkou schopnost zmírňovat deprese, úzkosti, stres a celkovou špatnou energii, která nás občas (nechtěně) ovládne. Technika vděčnosti je skutečně jednoduchá a má velkou sílu zároveň. Postačí Vám na ni několik minut, papír, pero a samozřejmě srdce, které je otevřené tomu vidět vše dobré a pozitivní, co v životě máme místo toho, co všechno nám chybí a co bychom mohli závidět ostatním. Budete se divit, jaká na první pohled maličkost, dokáže skutečně velké věci. Nezapomeňte seznam začít magickou formulkou "jsem vděčný za ...."

2.Procházka v přírodě

Pro naši duši a tělo je zcela přirozené dobíjet svou energii z přírody. Častokrát se nejednomu z vás určitě stalo to, že pár-minutová procházka v přírodě a pohyb na čerstvém vzduchu dokázali zlepšit vaši náladu k nepoznání. Občas je fajn svůj náročný den, problém, zda špatnou náladu vzít vyvětrat do přírody, je více než pravděpodobné, že je i někde tam ztratíte a domů se vrátíte plný zcela nové lepší energie. Přitom vůbec nemusí jít o půldenní túry do kopců, i taková drobnost jako 15 minut v parku má skutečně obdivuhodný vliv na naši náladu. Magickou sílu mají i západy slunce. Nikdo neví, co v sobě ukrývají, ale to něco dokáže v nás vzbudit pozitivní energii.

"Západy slunce jsou důkazem toho, že bez ohledu na to, co se stane, každý den může skončit nádherně." - Kristen Butler

4. Podívejte se na staré fotky

Vraťte se na pár chvilek do momentů minulých, zavzpomínejte si na místa, která vám vyrazily dech, na přírodu, jejíž fotky jste nemuseli ani retušovat a přesto byly tak nádherné ... vraťte se do šťastných momentů. Jednou z velmi mocných technik je vizualizace momentů, které nám způsobily radost. Použijte sílu svých vzpomínek a fotky na to, abyste na pár minut dokázali procítit atmosféru a pocity z dané prožité radostné chvíle. Prohlížení fotoalb dokáže být příjemnou činností nejen pro vás, ale i pro celou rodinku společně.

5.Zavolejte své blízké osobě a zeptejte se jí jak se má

nebo ji rovnou překvapte návštěvou, či zprávou, že na ni myslíte. Není nad ten pocit, když vám dá někdo najevo, že na vás myslí a že se skutečně zajímá o to, jaký byl váš den. A totéž platí i naopak, je skutečně příjemné dát někomu najevo, že vám na něm záleží a chcete se dozvědět o jeho bouřích i slunečných dnech.

6.Film nebo kniha

Každý máme svůj oblíbený film, který dokážeme dívat dokola i stokrát a stále nás neomrzí, i když ho známe nazpaměť do úplného detailu. Nebo jste raději milovník knižních příběhů? Film, seriálový maratón, zda kniha, výběr je vás, což je však více než jisté, je to, že vám nepochybně zvednou náladu. A vůbec nemusíte šetřit ani doporučeními na dobrý film, seriál či knížku pro druhé. Vždyť přece, pokud dokáží nastartovat k lepšímu vaši náladu, tak zaručeně budou mít podobný účinek i pro někoho jiného.

7.Laskavost

Můžeme ji nacházet v tom, když připravíme druhé osobě snídaně, uděláme místo ní nákup v obchodě, ale i v tom, když jí řekneme, zda napíšeme, že ji milujeme. Zaručeně vám to může jen a jen pozvednout náladu. A přitom jedno "miluji tě" nezabere ani 30 sekund. Maličkost, však? A přece velká věc, že?

8.Meditace

Vypnout okolní svět a zapnout jen ten, který je tady a teď uvnitř nás. Nemusíte prosedět v meditační poloze hodinu. Postačí deset utratit a dokážete svou náladu zcela zreštartovať a začít pozitivněji.

9.Pohyb a strečink

Že je pohyb lék pro tělo i duši už ani snad nemusíme znovu zdůrazňovat, protože každý z nás ví, jak dokáže měnit naši náladu k lepšímu. Zda je to procházka, běh, jóga nebo si jen doma zatančíte na svou oblíbenou píseň.

10.Probuďte v sobě kreativitu

Tvořte, tvořte, tvořte, pretavte svou nepříznivou energii a emoce do něčeho kreativního. Nemusíte být profesionály malíři, stačí napsat pár svých pocitů do deníku, vyzkoušet nový recept nebo třeba zašít dírku na ponožkách, či přijít na způsob, jak si konečně vytřídit šatník.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení