Lehké cviky pro zdravou páteř

Připravili jsme pro vás s naší ambasadorkou @Kingayoga lehké cviky na páteř.

Následující cviky na záda můžete provádět i jako začátečník. Těmito ásánami jemně prohýbeme, zrelaxujeme a natahujeme páteř do všech směrů. Snížíme napětí v oblasti zad, krku a ramen, abyste se cítili svěžejší a lehčí. Série cvičení může také mít uklidňující účinek na váš nervový systém.

Uvedená cvičení na páteř můžete provádět buď ráno, nebo večer. Vše, co potřebujete, je pohodlné oblečení, vaše oblíbená jógamatka a 15 minut.

Stojí za to – i když vaše jógová praxe není až tak dlouhá – zahájit cvičení v lotosovém sedu dýcháním a postupným naladěním na cvičení. Lotosový set bude naše výchozí poloha, dýcháme volně, přirozeně.

Úklony

Začněte jemným pohybem, nechoďte na pokraje vašich možností. Cílem je uvolnění napětí. Jedním výdechem dejte jednu z dlaní na zem a druhou ruku natáhněte přes hlavu. Nechte hrudník otevřený. Sedací hrboly mají být přilepeni k jógamatce.

S nádechem zpět do středu a s výdechem opakujeme na druhou stranu. Dělejte to v rytmu vlastního dýchání, dokud se nebudete cítit uvolnění.

cviceni na pater

Rotace (twist)

Rotace můžete provádět vsedě s překříženýma nohama (jako jste byli dosud), nebo sezením na patě (jak vidíte na obrázcích).

Je důležité při provádění rotačních cvičení mít záda rovně. Začněte rotaci od spodu, postupně spusťte ramena od uší. Můžete to dokonce kombinovat s dýchacím cvičením. Výdech při rotování, nádech střed, výdech rotace opačným směrem. Ale pokud se cítíte lépe v rotaci, tak v ní vydržte několik nádechů.

cviky zdrava pater

Variace pozice

cviky na pater

Pozice kočky a krávy

Pozice kočky je možná jednou z nejznámějších pozic jógy, která se objevuje téměř na každé lekci. Klekněte si na kolena a ruce si dejte před sebe tak, aby dlaně byly kolmo pod rameny a kolena na šířku boků. Při nádechu se přehněte v pase a podívejte nahoru. Při výdechu zakulaťte záda, vtáhněte bříško, a bradu přitlačte směrem k hrudi.

Střídání kočky a krávy je jedno z nejlepších cvičení pro rozhýbání páteře. Pokud si zapamatujete pouze jedno z těchto cvičení, ať je to tato pozice :)

cviky na zada

cviky na zada

Pozice dolů dívající pes / Dolů dívající pes v rotaci

Následující ásána je také právem jednou z nejznámějších poloh. Nejenže má dobrý vliv na páteř, ale také osvěžuje a dodává energii pro celé tělo.

Nohy byste měli mít natažené, na šířku beder, nejprve narovnejte záda, kolena do té doby pokrčte a pak se odtud pokuste postupně natáhnout nohy. Zatlačte dlaně do země, držte záda natažená a ramena táhněte k lopatkám. Nechte hlavu volně viset. Můžete v poloze vydržet 20-30 vteřin, ale postupně můžete čas prodloužit na 30-60 vteřin. Opakujte 2-3 krát, ale mezitím relaxujte v pozici dítěte.

Pokud jste to už cvičili, jste stabilní a chcete malou výzvu, můžete se v pozici psa pokusit o rotaci. Chyťte opačnou nohu (nebo kotník) rukou z vnější strany.

cviky pater

Variace pozice

zdrava zada

Zdroj: Kingayoga.hu

Pokud se zajímáte o cvičení pro zdravá záda, podívejte se i na naše video na cvičení s pomůckami:

 

POMOCKY-BANNER-CZ

Flexity prohlášení

Cvičení jógy poskytuje velké výhody, avšak je třeba si uvědomit, že pouze vy znáte své vlastní tělo a jeho limity. Před zahájením cvičení se poraďte se svým lékařem, zejména těhotné a kojící ženy. Rovněž se s ním poraďte při jakýchkoli otázkách nebo obavách ohledně vašeho zdravotního stavu. Doporučení, cvičení, myšlenky a další názory uvedené na této stránce odrážejí naše vlastní zkušenosti a nejsou určeny, aby nahradily odbornou lékařskou pomoc.

Ne všechna cvičení a pozice v tomto videu a dalších našich videích jsou vhodná pro všechny osoby. Při jakémkoli cvičení nebo účasti na jakémkoli cvičebním programu existuje možnost fyzického zranění. Tvůrci tohoto videa neodpovídají za žádná zranění, nehody nebo poškození zdraví osobám, které využívají techniky uvedené v tomto a dalších našich videích či článcích. Používáním Flexity webových stránek souhlasíte, že takové techniky využíváte na vlastní zodpovědnost. Zároveň tvůrci tohoto videa neposkytují žádná prohlášení ani záruky týkající se úplnosti informací v našich článcích a videích nebo informací uvedených na Flexity a jiných propojených webových stránkách.

Celý obsah stránky podléhá autorskému právu. Používáním Flexity webových stránek berete na vědomí a souhlasíte s tím, že Flexity a osoby propojené s Flexity nenesou žádnou odpovědnost za jakoukoli případnou škodu nebo ztrátu vzniklou v souvislosti s jakýmkoli zveřejněným obsahem.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení