Tipy, jak dnes podpořit zdravé pracovní prostředí, duševní pohodu a firemní kulturu.

Pracoviště je pro mnohé místem, kde tráví podstatnou dobu svého časového fondu. V domácím prostředí je velmi důležité přispívat k celkové atmosféře a příjemnému pocitu. Podobně by tomu mělo být i v případě prostředí, ve kterém vykonáváte práci. Sice se říká (a vždy platí), že všude je nám dobře, ale doma nejlépe, naše pracovní prostředí bychom měli považovat za místo, kde bychom se za každých okolností měli cítit komfortně a pohodově. Jako součást pracoviště je velmi podstatné, aby k celkové pohodě a firemní kultuře pravidelně přispíval každý jeden člen pracovního kolektivu.

Ve Flexity si velmi dobře uvědomujeme, jak je zdraví pracoviště a duševní pohoda v práci důležitá. Podpora firemní kultury patří mezi významné pilíře každodenní doby strávené v práci. Pracovní produktivita a příznivé výsledky práce přímo souvisí s vhodným pracovním prostředím, které is firemní kulturou by společně měl budovat každý jeden člen pracovního kolektivu.

Vybavení pracoviště po technické stránce je sice velmi důležité a podstatně ovlivňuje pracovní výkony, ty jsou však v první řadě ovlivňovány faktory přinášejícími jednotlivým členům kolektivu duševní pohodu během pracovních aktivit.

Shrnutí:

  • Zdravé sezení
    • klečící židle
    • meditační polštář
    • židle na zem (mandir)
    • sezení na zemi, ve podřepu
  • Krátké cvičení v práci
    • podložka na cvičení
    • masážní podložka
    • masážní míčky a válce
    • míče
    • akupresurní koberečky
  • Cvičení pro trénink mysli
    • mindfulnes cvičení
    • krátké vedené meditace (spolu s aplikacemi)
  • Benefity
    • utužení vztahů v kolektivu
    • příjemnější pracovní atomsféra
    • motivační firemní kultura, snazší získávání talentů
    • fyzické i duševní zdraví zaměstnanců

NABÍDKA

Jste firma a rádi byste dopřáli zaměstnancům lepší prostředí ? Kontaktujte nás a rádi společně připravíme nabídku :)

Poznejte nové netradiční způsoby pro zdravější strávení dne na pracovišti

Video: náš mini sketch jak se občas pobavíme při práci :)

Pokud i vy hledáte způsoby, jak pozitivně změnit pracovní výsledky na pracovišti, vyzkoušeli jste se zaměřit namísto technické stránky na faktory ovlivňující lidské zdroje? Nelze přece zpochybnit fakt, že tam, kde se cítíme dobře, tam se nám jednotlivé aktivity (i pracovní) provádějí mnohem komfortněji a efektivněji. Podpora celkové pohody na pracovišti se může docílit mnoha klasickými způsoby, od různých teambuildingů, společných poledních přestávek, anonymních feedbacků až po pravidelné porady .. .

Pokud i vám přicházejí na mysl různé tradiční tipy, které pomáhají utužit zdraví pracoviště, zaručeně na jejich plnění nezapomínejte! V našem článku jsme se rozhodli toto téma posunout ještě o level výše a přinášíme vám další (možná méně tradiční, avšak neméně účinné) tipy pro vaše zdravější a vyrovnanější pracovní prostředí. Inspirujte se tipy, které jsme pro vás a vaše pracoviště sepsali, a které mohou pozitivně podpořit pracovní prostředí, duševní pohodu i celkovou firemní kulturu.

Zdravé sezení při práci nemusí být jen mýtus

Problematice zdravějšího způsobu sezení při práci jsme se blíže věnovali v jednom z našich předchozích blogů. Podobně, jako i ve zmíněném článku, opět dáváme do pozornosti jedinečné alternativy klasického sezení na židli či v křesle, které nepříznivě ovlivňuje naše zdraví a mnohdy i mentální pohodu během a po vykonávání práce. Pokud to povaha vaší práce dovoluje, vyzkoušejte nahradit svoji oblíbenou židli za sezení či klečení na zemi.

A klidně k tomu inspirujte i své kolegy! Zaručeně vám následně poděkují, protože sezení na zemi nahrazující klasické vysedávání (a časté hrbení se) na židli přináší pro naše fyzické zdraví a mentální pohodu množství benefitů. Zda se rozhodnete pro sezení v poloze tureckého sedu nebo na kolenou je zcela na vás (klidně lze střídat), ovšem je třeba zaručeně dbát na pevná a natažená záda. Sezení bez opory zad nás nepřímo nutí být vzpřímenými a máme menší tendenci nesedět vyrovnaně, za což nám páteř poděkuje.

Můžete se rozhodnout udělat si porady se sezením na zemi, na meditačním polštáři nebo ve podřepu.

Ranní „rozcvička“ a pravidelné přestávky na pohyb

Oblíbený pokřik „vstávat a cvičit!“ nabírá v kontextu zvyšování pracovní pohody zajímavý význam, protože zařadit na pracoviště ranní cvičení zaměřené na flexibilitu a rozhýbání těla vůbec nemusí být na škodu, ba naopak přispěje k celodennímu příjemnému pocitu, ideálnímu nakopnutí do pracovních povinností ak efektivnějšímu. podávání pracovních výkonů. Vždyť přece naše ráno často určuje směřování celého dne.

Dát členům svého pracoviště prostor pro ranní „rozhýbání se“ může být pro jejich individuální pocity fyzického i psychického charakteru velmi nápomocné a směrodatné při následujících pracovních povinnostech. Navíc ranní společné zacvičení si jógy se svým pracovním týmem vede kromě příjemných fyzických a psychických benefitů ik utužení pracovních vztahů a tedy v konečném důsledku i ke zdravějšímu pracovnímu prostředí.

Ranní hodiny nemusí být zpravidla jediným obdobím pracovního dne, kdy je ten ideální čas své tělo rozhýbat či protáhnout. Stejně efektivní a příznivě ovlivňující dokážou být i kratší přestávky určené k pohybu po celou délku pracovní doby. Podpořit pohybové aktivity na pracovišti dokáží efektivně i různé pomůcky jako například jogamatky , fit míče, masážní válce či jiné sportovní pomůcky, které přispějí k efektivnímu rozhýbání se a regeneraci během pracovního dne.

PRŮZKUM

Zapojte se do našeho průzkumu o zdravém pracovním prostředí a přispějte k lepšímu povědomí o tomto tématu: https://forms.gle/WRMcy1SN51xsCEo19

 

Přestávky nejen pro tělo, ale i pro mysl

Častokrát je to právě mysl, která dostane během pracovního dne nejvíc zabrat v porovnání s fyzickou stránkou našeho těla. Podobně, jak si potřebujeme odpočinout fyzicky, je třeba věnovat pozornost i psychickému odpočinku na pracovišti. Předejde se tak pocitům únavy, stresu, vyhoření , nedostatku kreativity, nesoustředěnosti a dalším negativně ovlivňujícím důsledkům nedostatečného psychického odpočinku.

Zaveďte na svém pracovišti krátké mindfulness přestávky. Ať už dáte prostor pro odpočinek jednotlivcům nebo si odpočinete společně například formou dechových cvičení či vedených meditací je už na vás, jedno však mějte na paměti - i mysl a psychická stránka zdraví potřebují během pracovního kolotoče najít odpočinek a na pár momentů vypnout a někdy ještě více jako tělesná schránka.

Inspirujte se našimi minduflnes cvičeními:

10 JEDNODUCHÝCH MINDFULNESS CVIČENÍ NA KAŽDÝ DEN PRO TRÉNINK VŠÍMAVOSTI

Způsobů jak přispět k duševní pohodě na pracovišti je věru nespočet a fantazií při jejich zavádění do praxe na pracoviště se naprosto meze nekladou. Základem je znát své potřeby i potřeby svého týmu a na jejich základě implementovat způsoby, které efektivně pomohou k pocitu komfortu a pohody každého člena pracovního prostředí. Spokojenost jednotlivců vede ke zdravějším vztahům, které v konečném důsledku utužují zdraví firemní kultury, ale také efektivitu pracovních výkonů.

Ať se zeptáte kohokoli, častokrát vám odpoví, že nejefektivnější zaměstnanec je ten, který se cítí v práci dobře, vyrovnaně a spokojeně. Jak to vyplývá i ze základních pilířů lidských potřeb, vždy se primárně potřebujeme cítit v souladu sami se sebou my ve svém nitru, až následně jsme motivováni a připraveni podávat efektivní výkony, být kreativní a nadchnout se pro práci, kterou děláme. A proč tomu na pracovišti nedopomoci, když je tolik skvělých způsobů, jak to lze?

Poslechněte si náš podacst k tématu vyhoření:

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení