5 nejlepších aplikací pro mindfulness

 Jak chápat pojmu "mindfulness"? 

 Nelze s námi nesouhlasit, pokud napíšeme, že stres je v dnešní době stále prítomnejším společníkem, který nás provází denně našim životem. Pravidelným aplikováním mindfulness se zcela změní náš přístup ke stresovým a méně příjemným situacím, do kterých se dostáváme každý den. Jsou chvíle, kdy máme pocit, že jsme kvůli stresu na dně, ale díky zařazování mindfulness do naší rutiny nás nemusí stresové momenty zcela pohltit a my se můžeme tak postavit nad ně!

 Zdá se to jako úplná věda, ale vše, co je v konečném důsledku pro soulad naší psychiky a těla přirozené, si najde cestu k našemu pochopení, které se ukáže jako zcela jednoduché. Přesně v tom spočívá krása všeho pozitivního pro naši duši, v dokonalé a přirozené jednoduchosti. Pokud se někdo zmíní o "mindfulness" a nevíte si rady, v čem spočívá kouzlo tohoto slovíčka, tak si nyní společně vysvětlíme o něm něco víc.

 Mindfulness lze chápat jako psychologický proces všímavosti, bdělosti, jinak řečeno i jako proces úplné pozornosti nebo uvědomování si současného okamžiku. Jeho původ se odvozuje od významného prvku buddhistických tradícií- sati a zakládá se především na technikách meditace Zen, Vipassana a Tibetan. Využívání mindfulness se naplno od 70.let minulého století věnuje klinická psychologie a to především při výskytu deprese, úzkosti a stresu. Různé výzkumy poukazují na pozitivní propojení psychického zdraví a všímavosti, což je jeden z důvodů, který by nás měl přinutit zamyslet se nad zařazením mindfulness do naší každodenní rutiny.

 560x315 blog (2)

 Občas nereagujeme na vzniklou situaci jako takovou, ale na své myšlenky a představy, které se mnohdy jeví stokrát horší, jak daný moment. Říká se, že nejsme to, co si myslíme, ale to, co děláme. Přesně takové jsou i stresové situace, jsou stresové, protože si je takové uděláme v hlavě a reagujeme na ně, jako na stresové. Co když bychom se však naučili věnovat jim plnou pozornost a nevytvářet z nich obraz našich stresových představ? Bdělá pozornost nás naučí snižovat míru námi pociťovaného stresu a pomůže nám k cestě za intenzivnějším uvědomováním si vlastních myšlenek a emocí prožívaných v přítomném okamžiku. Věděli jste, že mindfulness napomáhá v našem mozku uklidňovat stresové centra a zároveň buduje ty, které odpovídají za dobrou náladu?

 Těžko na cvičišti, lehce na bojišti. Trénování mindfulness prostřednictvím meditace se během našich začátků může zdát velmi náročné, ba přímo nemožné, ovšem i malé krůčky v učení se bdělosti, budou ukazovat jako velmi nápomocné v situacích, jimiž nás život překvapí a právě díky mindfulness nás nimi nerozhodí do takové míry. Stokrát slyšet a číst se však nikdy nevyrovná tomu, když si něco vyzkoušíme sami, proto pojďme od teorie ke praxi. 

 Meditace představuje formální způsob, kterým se lze naučit praktikovat mindfulness a nám v dnešní moderní době zaměřené na rozvoj technologií k tomu napomáhají různé naučné videa, audioknihy, ale i aplikace. Základem však není, si jen appky stáhnout, ale i vyčlenit si pravidelně pár minut svého času, pro její používání a pěstovat v sobě pozitivní vztah k praktikování meditace a učení se mindfulness..

 

Zde je našich 5 tipů pro aplikace, díky kterým lze praktikovat mindfulness:

  1. Headspace

 Základem je najít si aplikaci, která nám vyhovuje a je opravdu vysoká pravděpodobnost, že si Headspace úplně zamilujete. Je dostupná pro majitele iPhone, ale i těch, kteří mají mobilní zařízení vybaveno systémem Android. Headspace zasvětí do světa meditace i úplného začátečníka. Sice vyžaduje znalost základních pojmů v anglickém jazyce, ale vyplatí se i díky její bezplatné několikadenní zkušební verzi. Ani placené členství však nepředstavuje dech-beroucí částku a stojí za to, co aplikace napomáhá člověku pro sebe získat. Meditační aplikace Headspace navíc nabízí i možnost nastavit si denní oznámení, které nám připomenou, abychom nezapomněli vyčlenit si chvilku svého času pro milovanou meditaci.

 https://www.youtube.com/user/Getsomeheadspace : Headspace má i svůj kanál na YouTube, kde se věnuje různému contentu spojenému s meditací, ale i podcastu s tématikou spánku, který má trefný názevv „Sleepcast“

 image2 (2)

  1. Calm

 kJak hlásí písmenka při vstupu do aplikace - Find your calm, tak tomu i opravdu je. Calm nás ochotně touží provázet naší každodenní cestou za hledáním klidu, lepším spánkem, vyrovnáváním se se stresem a v konečném výsledku za lepším životem. Podobně jako i Headspace, tuto aplikaci můžeme vyzkoušet zdarma a přesvědčit se o tom, zda nám do budoucna stojí za pár eur měsíčně.

  1. Aura

 Aplikace nám ve svém plném znění "Aura: Mindfulness & Happiness" dává najevo, že se společně s ní vydáme za objevováním našeho vedomejšieho a šťastnějšího "já". Najdeme ji dostupnou v App Store, ale i v Google Play. Opět jako i kolegové Head Space a Calm, nabízí bezplatné funkce, ale i členství, za které si v případě zájmu připlatíme. A v čem je Aura jedinečná? Každý den nám nabídne tříminutovou meditaci, která je vytvořena individuálně podle preferencí, které na úvod vyplníme, přičemž každý den absolvujeme jedinečnou a novou meditaci.

  1. ZenFriend

 Pokud jste stále své "ano" nedaly ani jedné z výše zmíněných aplikací, možná právě ZenFriend se stane Vaším každodenním meditačním kamarádem. Aplikace šíří poselství důležitosti denní meditace a změny našeho života. ZenFriend nám pomůže vybudovat návyky, díky kterým účinně zabojujeme proti stresu, strachu a úzkosti.

  1. Insight Timer

 Naši pětku aplikací pro praktikování meditace a mindfulness uzavírá aplikace Insight Timer, která nabízí i možnost českého jazyka. Aplikace obsahuje jednoduchý časovač, přičemž nemusíme meditovat za přítomnosti hudby. Zajímavostí je, že umožňuje náhled na mapu, jejímž prostřednictvím můžeme vidět, kolik lidí aktuálně medituje a můžeme se zapojit společně s ostatními i do diskuse.

 MEDITACNE_POMOCKY_CZ (2)