Pouze dnes doprava zdarma od 250 Kč. Použij kód: dopravavikend

Meditace - techniky, benefity a centra určeno i pro začátečníky

meditace pro začátečníky

Meditace je úžasný nástroj, jak se dá vypořádat s nátlakem v práci, v stresové situaci či hledání otázek, týkajících se samotného nitra člověka.

Proč začít meditovat?

Není to pouze o bezvýchodné vysedávání na jógové podložce. Meditace v sobě ukrývá celý systém technik, zaměřených na trénink mysli. Při tomto tréninku platí stejná pravidla, jako při klasickém fyzickém cvičení, s čímž jsou spojeny i benefity. Fyzické cvičení upevňuje a zlepšuje zdraví těla a mentální zdraví. Ideálem je vzájemná kombinace.

Jaké benefity sebou meditace přináší?

Samotné benefity a jejich intenzita závisí na pravidelnosti a intenzity meditace. Z celé palety vybíráme alespoň některé pozitivní účinky meditačních cvičení:

  • podpora zdravého spánku,
  • zvýšení produktivity,
  • snížení hladiny kortizolu a stresu,
  • budování sebevědomí,
  • udržování emocionální stability,
  • rozvíjení intuice.

Nejznámější techniky meditace

V současnosti mezi nejčastěji používané techniky patří koncentrovaná meditace (soustředění se na jednu věc např. opakování slova / skupiny slov tzv. Mantra ), metoda všímavosti (soustředění se na zatoulané myšlenky a jejich nezaujaté pozorování) a metoda projevování soucitu (vizualizace negativní myšlenky, vytvoření pozitivní vazby k ní a následně přeměna této myšlenky na soucit).

6 tipů pro meditaci

  • Tiché místo - najděte si tiché místo, kde můžete meditovat bez rušivých vlivů.

  • Správná poloha - snažte se mít nataženou páteř během celého cvičení, protože tělo a mysl jsou úzce propojeny, takže pokud je v rovnováze vaše tělo, budete mít v rovnováze i mysl.

  • Vnímání dechu - není potřeba dech kontrolovat, stačí vnímat či plyne přirozeně.

  • Vypuštění myšlenek - myšlenky je třeba nechat přirozeně plynout podobně jako váš dech.

  • Sledování spojení mezi emocemi a tělesnými projevy - emoce jsou doprovázeny tělesnými projevy jako je třes rukou, pocení, pociťovaní tepla / chladu, nepříjemný pocit v žaludku. Namísto příběhů, které emoce vyvolávají, je důležité soustředit se na způsobený fyzický výsledek - projevy na samotném těle.

  • Udržování pravidelnosti - pro začátečníky se doporučuje 10 minutová meditace. Je vhodné věnovat se meditacím pravidelně, ideálně denně.

Jak si vybrat meditační polštář a techniky sedu

Pomůcky-vankus

Více z naší nabídky meditačních polštářů nebo vonných tyčinek.

MEDITACNE_POMOCKY_CZ

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení