POZNEJTE CO JE PILATES A ÚČINKY PRAVIDELNÉHO CVIČENÍ

pilates ponozky toesox (1)

S Pilates je to podobné jako při józe. Ten, kdo se zamiluje do jeho pravidelného cvičení, už nedá něj nikdy dopustit a toto cvičení se stane něj pravidelnou (milovanou) součástí života. Proč tolik lidí oblibě pilates? Protože pilates nedává jediný důvod k tomu, aby oblíbený být neměl. A věru zamilovat si ho má šanci každý, protože je vhodný pro všechny bez jakékoliv limitace (věku, pohlaví, fyzické náročnosti). Možná Vám nyní v mysli přistálo pár otazníků, jako například:

  • JAK pilates vznikl?
  • JAKÝ pohyb si pod pojmem "pilates" lze představit?
  • JAKÉ benefity mi pilates může nabídnout?

Pojďme tedy společně objevovat kouzlo Pilates krok za krokem a začněme pěkně od začátku 20.století rovnou v roce 1926, kdy německý (původně cirkusový umělec, boxer a instruktor sebeobrany) emigrant Joseph Pilates v New Yorku otevřel společně se svou manželkou pohybové studio. Joseph a jeho manželka Clara se ve studiu věnovali nové metodě, která nejdříve dostala název "Contrology" - až později se stala známou podle jeho vlastního příjmení Pilates.

Techniku ​​si okamžitě oblíbili nejen známí američtí tanečníci, kteří považovali pilates za nejlepší způsob zotavení se ze zranění a prevence proti jejich opätovnémuopakovanému vzniku.

Pilates představoval systém cvičení zaměřených na posílení lidské mysli a těla. Joseph už od začátku věřil, že duševní a fyzické zdraví spolu souvisejí. A měl věru velkou pravdu. Joseph zakládal svou metodu na třech principech:

  • dech
  • zdraví celého těla
  • propojení celého těla s myslí a duší

"Hlavně se nauč, jak správně dýchat." - Joseph Pilates

Do Evropy se cvičení dostalo v roce 1970 díky Alanu Herdman, kdy byl Herdman požádán britskou London School of Contemporary Dance o návštěvu New Yorku a prozkoumání metod Josepha Pilata. Po svém návratu z Ameriky založil Herdman v Anglii první britské studio Pilates na londýnském náměstí The Place.

Současný systému Pilates zahrnuje "moderní" program i "klasický / tradiční" program. Moderní pilates je částečně odvozen od výuky některých studentů první generace, zatímco technika Classical Pilates si klade za cíl uchovat původní dílo tak, jak ho učil Joseph Pilates. Dnes se vyučuje několik verzí pilates a většina je založena až na devíti principech:

1) dýchání

2) koncentrace

3) ovládání

4) centrování

5) kontrola

6) plynulost

7) přesnost

8) výdrž

9) relaxace

Moderní jóga, podobně jako pilates, je disciplínou mysli a těla, i když hodiny jógy se spíše zaměřují na duchovní aspekty. Některé asány jsou si v těchto dvou disciplínách však dosti podobné. Obě disciplíny rozvíjejí sílu, flexibilitu a kondici. Cvičení pilates však zdůrazňuje základní sílu, zatímco jóga zdůrazňuje spíše celkovou flexibilitu.

"Změna se uskutečňuje prostřednictvím pohybu a pohyb léčí." - Joseph Pilates

Cvičení Pilates obvykle trvá přibližně 45 minut a sestává ze série za sebou jdoucích cviků, které mohou vypadat na první pohled jednoduše, ale vyžadují velkou přesnost a kontrolu správného provedení techniky.

pilates pomocky cvicenie

Pokud je pilates cvičen důsledně, zlepšuje flexibilitu, buduje sílu, rozvíjí kontrolu a vytrvalost v celém těle. Klade důraz na sladění, dýchání, rozvoj silného jádra a zlepšení koordinace a rovnováhy.

Jádro sestávající ze svalů břicha, křížů a boků se často nazývá "síla" a považuje se za klíč ke stabilitě člověka. Cviky pilates mají tendenci zaměřovat se právě jádro, ačkoli cviky pracují iv jiných oblastech vašeho těla a pilates tak zpevňuje tělo jako celek. Systém pilates je vhodný skutečně pro každého, umožňuje modifikovat různé cviky podle náročnosti od začátečníků po pokročilé, přičemž intenzitu je možné časem zvýšit, když se tělo postupně cvičení přizpůsobí. Díky tisícům možných cvičení a úprav je možné tréninky Pilates přizpůsobit individuálním potřebám.

Pilates poskytuje plnohodnotný relax těla, ale i našeho psychického zdraví. Uvolňuje nahromaděný stres, zbavuje nás napětí a poskytuje celkovou psychickou úlevu. Dalším skvělým benefitem Pilates je jeho schopnost naučit nás správně dýchat. Ovládání našeho dechu se může zdát jako úplná banalita, avšak ten, kdo se naučil vyrovnávat se s nepříjemnými situacemi prostřednictvím kontroly svého dechu, ví, že umění dýchání dokáže skutečné zázraky.

Pilates můžeme na závěr vždy ukončit příjemnou relaxací nebo případnou krátkou meditací pro maximální vytížení všech benefitů pro naše fyzické zdraví a psychickou pohodu.

Krátké shrnutí o tomto jedinečném cvičení prospěšném pro naše tělo i duši ukončíme citací od otce Pilates, který nám daroval koncept úžasného cvičení:

"Každý jeden moment našeho života může být začátkem úžasných věcí." - Joseph Pilates

.... Joseph dobře věděl o čem mluví, vždyť přece moment, když k němu přistála idea o nové technice cvičení prepájajúceprepájajúcej tělo a duši, byl moment, kdy vzniklo něco skutečně úžasně. Byl to moment vzniku Pilates.

POMOCKY-PILATES-CZ